EP REVIEW: Forget Tomorrow – Wasted Time

Forget Tomorrow is een post-hardcore band uit Wolcott, Connecticut. De band gaat al een aantal jaar mee en heeft nu zijn vierde plaatje uitgebracht in de vorm van een EP. Dit plaatje draagt de naam Wasted Time en is de opvolger van Identity. De band is een echte aanrader voor fans van bands als Issues, Memphis May Fire & Hands Like Houses.

De plaat begint met Let Me In, dit nummer heeft wat je zoekt in een post-hardcore song. Clean vocals, screams, strak gitaarwerk, een breakdown en een gitaarsolo. Qua zang heeft het iets weg van een mix tussen Hands Like Houses & A Day To Remember. De volgende track is Situations. Dit is één van songs die eruit springt, voornamelijk omdat de invloed van bands als Issues, Memphis May Fire & Hands Like Houses er duidelijk in naar voren komt. Tegen het einde aan klinkt de zanger net als Tyler Carter. De derde track draagt de naam If Walls Could Talk. Dit is een van de tracks die een iets wat mindere indruk achter laat, ondanks de heerlijke Memphis May Fire vibe die de track heeft. De band sluit af met twee zeer strakke tracks.Forget Tomorrow Wasted Time 300x300 Insomnia is een heerlijke track die, mocht je door een break up gaan, je hier dan ook doorheen kan helpen. Dit nummer heeft een goede mix tussen cleans en screams, strak gitaarwerk en zwaarder gitaarwerk. De heren sluiten de plaat af met Long Live the Kings. Net als Situations springt deze track eruit. Het begint rustig, dan knallen de gitaren en de screams erin. Het is een heerlijke track. Lyrisch gezien is het een sterk nummer en de vraag ”Hoe moet ik nu verder?” wordt uiteindelijk ook gesteld.

Wasted Time is een heerlijke plaat en van begin tot eind is het thema duidelijk. Spijt, spijt van de tijd die je verliest/verspilt nadat iemand uit je leven stapt, mocht dit nou een ex zijn of iemand die recent is overleden. Dit plaatje is een heerlijke rouw plaat. Een echte aanrader.

Eindbeoordeling: 7.5/10
Releasedatum: 11 maart 2016
Label: Geen