ALBUM REVIEW: My Ticket Home – unReal

Vrijdag 6 oktober brachten de heren van My Ticket Home hun derde album uit onder de naam unReal.  Opmerkelijk is dat de band al 4 jaar geen nieuw album heeft uitgebracht, maar met een contract met Spinefarm records brengt de band hier dus verandering in. Twee tracks van het album waren al als single te beluisteren, Hyperreal en opener Thrush.

Als je naar de singles luistert, krijg je een prima beeld van hoe het album er uit ziet. Veel van de tracks hangen ergens tussen post-hardcore en grunge, met duidelijke nu-metal invloeden. Dit zorgt ervoor dat het album als geheel heerlijk wegluistert, maar helaas niet echt blijft hangen. Hierbij helpt het ook niet dat de tracks niet echt heel erg van elkaar lijken te verschillen, behalve dan op het feit dat de ene track meer richting de post-hardcore leunt dan de grunge. Dit is erg jammer, want de band toont duidelijk dat er meer uit te halen is.

Maar goed, het is niet zo dat ik geen goed woord overheb voor dit album. Zoals ik al zei luistert het album lekker weg, wat het op zich best een aanrader maakt voor een dood uurtje in het OV, de auto of welk vervoersmiddel je dan ook gebruikt. De heren spelen dus vooral een type nummer, maar zijn hier wel goed geoefend in en dat mag natuurlijk ook wel.

My Ticket Home zet met unReal een album neer waar je als grunge fan waarschijnlijk wel warm van wordt. Ik zelf ben dit echter niet, maar heb alsnog wel genoten van het album. Een aanradertje om als achtergrondmuziek te gebruiken, maar als je er veel meer van wilt wordt je waarschijnlijk teleurgesteld door de eentonigheid.

Score: 6,5/10
Releasedatum: 6 oktober 2017
Label: Spinefarm Records