EP REVIEW: Amidst the Grave’s Demons – Space Zombies

Jarrod Alonge 300x200Na twee albums met voornamelijk poppunk parodies komt Jarrod Alonge met een metalcore parodie EP, Space Zombies geheten. Ik had het tot op het moment dat de EP aangekondigd werd niet verwacht dat Jarrod met een metalcore variant zou komen. Waar Friendville uitgebracht werd onder de naam Sunrise Skater Kids, wordt de EP gedaan door Amidst the Grave’s Demons.

We beginnen met Uranus Infection, een The Devil Wears Prada parody en het begint meteen toepasselijk. Het is een lekkere track die instrumenteel veel te bieden heeft, want het hele nummer bevat namelijk fragmenten van nummers van de Zombie en Space EPs. Dit is waarschijnlijk waarom deze EP Space Zombies heet. Met Rewind to 2007 neemt de band je terug naar die ietwat beschamende tijd. Je herinnert je het vast nog wel de tijd dat scene helemaal in was en iedereen een scene kid was of wou zijn. Het is een geweldige parodie die geheel bestaat uit A Day to Remember nummers. Wat het zo geweldig maakt is dat het je met het thema en de tekst terugneemt naar die tijd.

Amidst the Grave's DemonsDan is het tijd voor wat in mijn ogen de beste parody op het plaatje is, ik heb over These Borders Don’t Trump. De naam zegt het al, het is een Architects parodie. Het nummer bevat elementen van onder andere Alpha Omega en These Colours Don’t Run. De voornaamste reden dat dit mijn favoriete track is op de EP is omdat Donald Trump in de zeik wordt genomen. Dat niet alleen, nee ook het feit dat het net als Architects klinkt en ik het de band zelf eigenlijk ook wel zie doen. Met Write the Science zijn we toegekomen aan de laatste parodie op het album. De band heeft hier gebruik gemaakt van For Today zijn muziek en het klinkt net als de band. Het mooie aan dit nummer is, zoals ik al eerder zei, het net als de band klinkt en je zou denken dat het For Today zelf is, dat is eigenlijk bij iedere band wel. De band sluit af met een akoestische cover van The Swimmer, het is niet je standaard akoestische track. Nee, de zanger doet zowel clean vocals als screams in deze cover en gek genoeg past het bij het nummer.

Het is een geweldige EP en zeker het luisteren waard. Het enige minpunt is dat het niet het niveau van Friendville haalt, verder is het een echte aanrader met leuk materiaal!

Releasedatum: 17 juni 2016
Label: –