ALBUM REVIEW: Landscapes – Modern Earth

landscapes 300x200Landscapes is een band uit het Britse Somerset.  Over het genre van de band valt te discussiëren, de band laat zich niet in een hokje plaatsen. Het label ziet Landscapes het liefst als hardcore, iTunes focust zich meer op de melodische variant ervan, maar de band zelf vindt dat iedereen er maar zijn mond over moet houden. Nu is de band terug met zijn vierde plaatje genaamd Modern Earth. Het is de opvolger van het in 2013 uitgebrachte album Life Gone Wrong.

De band opent met een intro genaamd Mouths of Decadence, het is een rustige maar toch ook duistere intro die je laat afvragen of het hele album zo is of niet. Na de deze track is het de beurt aan Observer, vocaal een redelijke track en hetzelfde geldt voor het instrumentale werk. De volgende track is Death After Life, deze track begint rustig en wordt na een tijdje wat ruiger, het is een goede track. Na Death After Life is het de beurt aan Embrace. Dit is één van de zwaardere tracks op het album en persoonlijk één van de betere tracks, de zang en het instrumentale werk spreken mij iets meer aan omdat het wat zwaarder is, iets wat het merendeel van de nummers niet zijn. De volgende tracks zijn Remorser en Neighbourhood, beide tracks zijn redelijk rustige tracks, hetzelfde geldt voor Escapism, zowel instrumentaal als vocaal zijn dit drie goede tracks.

landscapesARTDe volgende track is Aurora, het is een gesproken track die een duistere vibe achterlaat en na mijn mening niet veel toevoegt aan het album zelf maar toch wel passend is. Na Aurora is het de beurt aan Radiance. Dit is, net als  Embrace, één van de zwaardere tracks op het plaatje. Dit geldt ook voor Transient, deze track is zowel vocaal als instrumentaal sterk. Met Heaven sluit de band het album af. Het is wederom een rustige track en een goede afsluiter.

Ik heb persoonlijk niet met hardcore/melodic hardcore en dit album veranderd daar niet veel aan. Het is een zeer eentonig album en ik mis die ene track op het album die eruit springt, de duidelijke hit van het album.

Eindbeoordeling: 6/10
Releasedatum: 8 April 2016
Label: Pure Noise Records