ALBUM REVIEW: Mallory Knox – Wired

Mallory Knox is zeker geen onbekende in de scene. Sterker nog, het is één van de beste Britse rockbands die er is. Mocht je de band na Signals en Asymmetry nog niet zien zitten. Dan haalt het nieuwe album je wel over. Dit plaatje heet Wired en is op 10 maart uigekomen.

Catchy

Vrijwel iedere track op het album is catchy. Dit maakt Wired een heel aantrekkelijke plaat. Dit komt voor namelijk door het instrumentale werk en de stem van frontman Mikey Chapman. Het instrumentale werk, vooral het gitaarwerk, is van hoge kwaliteit. Daarnaast blijven de lyrics hangen, dit zorgt er voor dat je na een paar keer luisteren vrijwel iedere track mee kan zingen. Dit was voor mij het geval bij Better Off Without You. Deze track nodigt je uit om mee te zingen en het is moeilijk om dit niet te doen.

Mikey zijn zang

Van begint tot eind is het een sterk album met vrijwel geen slechte track. Het heeft van alles te bieden: gitaarsolo’s, ballads, heerlijke riffs en een zanger met een geweldige stem. Om even door te gaan over Mikey zijn zang. Het is echt heerlijk om naar te luisteren en stelt in geen enkele track teleur. De zang gaat hand in hand met het instrumentale werk. Waar het bij sommige bands geforceerd klinkt, is dat hier niet het geval.

Afwisseling

Er is een heerlijke afwisseling tussen snel & catchy en rustig. Deze afwisseling is goed te merken in tracks zoals Wired en For You. Waar Wired lekker hard, wild en snel is, is For You juist rustig en meer een soort van ballad. Een ander voorbeeld is Falling in Love. Deze track begint rustig, maar halverwege komt er wat meer vaart in. Het zijn tracks als deze die dit album net dat beetje extra geven.

Als je de band voorheen niets vond, dan is dat na dit album waarschijnlijk veranderd. Dat is tenminste het geval voor mij. Het is een heerlijk album en met Wired legt de band de lat hoog voor zijn volgende album.

Releasedatum: 10 maart 2017
Label: Sony Music Entertainment