LIVE REVIEW: Secrets en meer in Dynamo

Het is dinsdag 28 november en ik ben namens Louder Than Words afgereisd naar Eindhoven om de show van Secrets, Our Hollow, Our Home en Dock 83 bij te wonen in Dynamo.

Dock 83

Het is aan Dock 83 om het publiek op te warmen en dit proberen ze met een snoeiharde set. Het publiek lijkt echter niet echt warm te draaien voor de band. De opkomst is vrij matig en er wordt vrijwel niet bewogen. Dit weerhoud de band er echter niet van om zijn ding te doen. Al met al was het een lekkere set.

Our Hollow, Our Home

Waar Dock 83 faalde het publiek dichterbij te krijgen, wist Our Hollow, Our Home dat wel te doen. Sterker nog, de heren deden dit al voordat ze begonnen met spelen door na de soundcheck te vragen of iedereen een paar stappen naar voren te doen. De heren waren, in mijn ogen, de beste act van de avond. De band vermaakte het publiek met oude en nieuwe tracks. Als we het toch over het publiek hebben, dit ontving de band beter dan zijn voorganger en zo nu en dan zong een handjevol fans mee. Waar de band snoeihard begon met The Sea Will Sleep, zo sloot hij zijn set ook af met Feast for the Crows.

Secrets

Ik heb het hierboven al een klein beetje verraden. Secrets viel een klein beetje tegen. De band speelde veel te kort, zo’n 30-40 minuten, en speelde niet eens zijn beste tracks. Ja, natuurlijk werden er wel veel bekende nummers gespeeld zoals Rise Up en Heartbreak Kids, maar de echte crowd pleasers zoals Dance of the Dead en Left behind werden overgeslagen. Desalniettemin was het wel een leuke set, de band had duidelijk plezier in wat hij deed en het publiek ging lekker los.

Het grootste minpunt aan de hele show is dan toch echt de opkomst (er waren maar iets van 40 mensen) en de locatie (Basement). Het was een klein publiek in een kleine zaal en meerdere malen bleek dat het podium ook te klein was voor de bands.