LIVE REVIEW: Attila, Eskimo Callboy en The Browning in Dynamo

Liefhebbers van electronic metalcore likken hun vingers af bij de tour die op 25 oktober langskwam in Eindhoven (en een dag later in Amsterdam). Een goede tourcombo als deze met Attila, Eskimo Callboy en The Browning zien we weinig. Tijd voor een stevig avondje!

The Browning opent de avond met een set van 30 minuten. De electronica overheerst in de muziek van dit viertal, maar doet dit helaas ook in de mix. Hiernaast komen alleen de drums goed naar voren en zoals ik later merk de backing vocals van de bassist. Jammer, want er is dus niks te verstaan van de zang en de gitaar en bass lijken meer aankleding dan instrumenten. Gelukkig lijkt dit het publiek niks uit te maken!

Gelukkig zit de mix voor Eskimo Callboy beter in elkaar. Op een kleiner podium kan de band minder lichten en effecten kwijt dan eerder dit jaar in Oberhausen, maar de band moet het hier ook met een bandlid minder doen; Kevin (die voornamlijk de growls voor zijn rekening neemt) is ziek. Zanger Sushi doet meer dan zijn best om dit gemis goed te maken, maar het is lastig om twee vocale lijnen door elkaar heen te doen. Dessalniettemin is de sfeer goed en zoekt de band voldoende interactie met het publiek, waardoor dit door zelf mee te zingen het gemis van Kevin opvangt.

Hierna is het tijd voor de redelijk omstreden band Attila: love ‘em or hate ‘em. De band opent snoeihard met het nummer Three 6 en houd het gaspedaal volledig ingedrukt. De geluidsmix is retestrak en waar ik eerst denk dat Fronz zijn vocals gelayerd heeft staan, kan ik hem nergens hierop betrappen. Misschien mag je dat ook wel verwachten na 10 jaar in het vak, maar wat een keel heeft deze man. Helaas was de set korter dan ik eigenlijk had verwacht, maar dat mag de pret niet drukken; Attila zet een snoeiharde set neer.

Het was een stevige avond en stiekem ben ik helemaal kapot als ik naar buiten loop, maar dat maakt niet uit: Attila en Eskimo Callboy hebben namelijk allebei een retesterke set neer. The Browning kan ik echter weinig over zeggen; ik zou de heren graag een keer met een goede geluidsmix zien.