ALBUM REVIEW: Within Destruction – Deathwish

Een eng telefoontje over aliens die in Area 51 zitten en de hele wereld op een paar mensen na willen uitmoorden. Met zo’n enge start weet je al dat je met een zwaar album te maken gaat krijgen en het is ook exact hoe Within Destruction’s Deathwish opent. Het album is sinds vrijdag 30 maart verkrijgbaar en alleen de album cover (die iets verder naar beneden te bewonderen is) zou je er al van moeten overtuigen dat dit album de bedoeling heeft om je gezicht er af te smelten.

Moordend goed

Massale uitmoording is ook wel het niveau waar Deathwish qua muziek zit. Met dikke slams, stevige breakdowns en knallende blastbeats wisselt de band flink door. Het tempo ligt heerlijk voor iedereen die zijn nek wil breken op een goede pot metal en ik denk dat dit ook een van de punten is waardoor het album wat makkelijk wegluistert voor hoe zwaar het is. Hoewel door pig squeals en soortgelijke vocals niet alles te verstaan is, lijkt het hele album lyrisch prima samen te hangen binnen de intro en outro, die beiden over het schoonmaken van de aarde door aliens vertellen.

Waargemaakte beloftes

Hoewel dit is wat ik normaal het liefst bespreek, heeft dit album geen echte uitschieters. Iedere track is van goed niveau en je zou, zoals de band vindt dat bij slams moet, daadwerkelijk met een hamer de mosh pit in kunnen. Don’t try this at home (or anywhere else really), tenzij je zo’n opblaasbaar kermisding hebt. Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is: de band maakte geen loze beloftes toen hij riep dat Deathwish heerlijk zwaar zou zijn en zijn voorganger Void zou overstijgen.

Within Destruction levert met Deathwish niet alleen een loodzwaar en sterk album, maar ook een waardige opvolger voor Void. Ik kan het album aanraden aan iedereen die ook maar een beetje interesse heeft in slams of deathcore.

Score: 8,5/10
Releasedatum: 30 maart 2018
Label: Rising Nemesis Records